proces photodrawing

Twee nieuwe producten die ik maak zijn "PHOTO-drawing" + "HIWI-drawing"

Sinds enkele maanden maak ik een zogeheten "HIWI-drawing" na het kijken van het Nederlandse televisieprogramma "De verwondering" dat op zondagochtend in Nederland wordt uitgezonden. Het zijn persoonlijke verslagen van een vaak nieuwe introductie. Dus op zondag 1 oktober 2019 maakte ik een HIWI-drawing van het interview met prinses IRENE en dat werd (zoals meestal) weer een groot verhaal. Door naar prinses Irene te kijken ontmoette ik een zeer speciaal persoon die mij nog nooit eerder was opgevallen. Verder wilde ik met dit voorbeeld eens gaan  benadrukken van wat een HIWI-drawing kan doen. De HI-WI-drawing zelf wordt eigenlijk in minder dan een half uur gemaakt. Maar het kan gemakkelijk ook een uitgebreid verhaal laten zien.  Tenminste wanneer je begint met het uitwerken van de links die je door deze methode tegen zult komen. Ik heb dit maar eens gedaan als een goede demonstratie van een HI-WI-drawing. Het werd de HIWI-drawing van de Nederlandse prinses Irene. Weet dan dat ik ook graag mensen help om hun eigen verhaal via de  methode van HIWI-drawing te gaan maken. Ik begeleid mensen met het maken van hun eigen HIWI-drawing met de mogelijk toe te passen PHOTO-drawings.

Two new products that I make are "PHOTO-drawings" + "HIWI-drawings" For several months I made "HIWI-drawings" after watching the Dutch television program "De verwondering" This is a broadcast on Sunday morning in Holland. It is my personal report of the interview. So on this way Sunday, October 1, 2019, I made a HIWI-drawing of the interview with Princess IRENE and that happened to be (as mostly) a big story for me. By looking to the princess Irene I met a special person whom I had never taken note before. Furthermore, with this example I wanted to emphasize some better what an HIWI-drawing can do for me. An HIWI-drawing that is made in less than half an hour can show an extensive story, at least when you start working out the links that you will encounter. I have done this as a demonstration at the HI-WI drawing of the Dutch princess Irene. And will know that I like to help also others to make their own story with this kind of HIWI-drawing with maybe also the combination with PHOTO-drawings.

Hierboven een foto die gekozen werd, na het maken van verschillende portretten  tijdens de uitzending.

als 1e de uitsnede van een foto

als 2e het maken van een zwart-wit foto

en als laatste het maken van de photodrawing

Above a photo that was chosen after taking various portraits during the broadcast.

1st the cut out of a photo

as the 2nd making a black and white photo

and finally making the photodrawing

HIWI-drawing: Prinses Irene

Hierboven de HIWI-drawing die ik tijdens het kijken naar de uitzening heb willen maken op een zogeheten white-board. Een tekening die dus later pas ingekleurd wordt en misschien hier en daar wat duidelijker gemaakt wordt.

Above the HIWI-drawing that I wanted to make while watching the broadcast on a so-called white-board. A drawing that will only be colored later and perhaps made clearer here and there.

 

Zie hiernaast

het eerste resultaat

in de kleuren

rood

wit

en blauw

 

See opposite

the first result

in the colors

red

white

and blue

Om me voor te bereiden keek ik als eerste even via het internet nog even wie prinses Irene eigenlijk was en daar vond ik het volgende:

Prinses Irene van Lippe Biesterveld

Onderwerpen waren: Leven, Natuur, Ouderdom, Dood en Geen schroom meer om over van alles vrijuit te praten.

“Door ons bewust te zijn dat we een deel zijn van een geheel van leven, kunnen we ons daarmee verbinden evenals met het natuurlijke in onszelf en onze medemens. Prinses Irene richt zich op het herstel van de relatie tussen mens en natuur. In 2000 richtte zij het Natuur College op, een maatschappelijke organisatie die zich inzet voor behoud en waardering van de natuurlijke leefomgeving door persoonlijke betrokkenheid en bewustwording te bevorderen. Hierbij ligt de nadruk op de eenheid van het leven. In haar werk krijgen natuurlijk leiderschap en de binnenkant van duurzaamheid speciale aandacht. In Zuid-Afrika ontwikkelde zij een trainingsprogramma, Spirit of the Wild, waarin gidsen van nationale parken getraind worden om toeristen in wezenlijk contact te brengen met de natuur. In Nederland nam zij het initiatief tot een soortgelijk programma genaamd "Natuur Wijs" om schoolkinderen weer echt in contact te brengen met de natuur. Naast de activiteiten rondom deze projecten geeft zij lezingen en cursussen. Irene van Lippe-Biesterfeld heeft een groot aantal boeken geschreven waaronder ‘Dialoog met de natuur’, ‘Aarde ik hou van jou’, ‘Leven in verbinding’ en meest recent ‘Bergplaats – een verhaal’. https://www.natuurcollege.nl/irene-van-lippe-biesterfeld/ 

To prepare myself, I checked the internet to see who Princess Irene was. Here I found the following tekst:.

Princess Irene van Lippe Biesterveld

Subjects were: Life, Nature, Older age, Death.

No more hesitation in talking freely about anything.

"By being aware that we are part of a whole of life, we can connect with it as well as with the natural in ourselves and our fellow human beings." Princess Irene focuses on restoring the relationship between people and nature.

In 2000, she founded Nature College, a social organization that is committed to preserving and appreciating the natural environment by promoting personal involvement and awareness. The emphasis is on the unity of life. Natural leadership and the inside of sustainability receive special attention in her work.

In South Africa she developed a training program, Spirit of the Wild, in which guides from national parks are trained to bring tourists in real contact with nature. In the Netherlands she took the initiative for a similar program called "NatuurWijs" to really bring school children back into contact with nature. In addition to the activities surrounding these projects, she gives lectures and courses. Irene van Lippe-Biesterfeld has written a large number of books including "Dialogue with nature", "Earth I love you", "Living in connection" and most recently "Storage - a story".

https://www.natuurcollege.nl/irene-van-lippe-biesterfeld/

het verhaal begint.

THE STORY BEGINS

Ik lig in een vergrootglas wanneer ik vind dat het ergens over gaat. Haar thema is om mens en natuur bij elkaar te krijgen en daarmee ben ik soms zichtbaar. Trainingen die ik geef zijn niet zichtbaar. Zij is bij Jenek geweest.

Is jouw natuurlijke verlegenheid aan het verdwijnen? of komen er andere tijden bij jou?

Haar antwoord: Ik was vroeger heel erg bang en verlegen.

Zij voelt dat haar verbinding met de natuur heel erg echt is zodat zij er geen woorden voor kon vinden.

Mijn binding met de natuur is gelijk aan mijn binnenste waarheid.

Bij het uitspreken van woorden, kwam er bij Irene al gauw iets rauws overheen en dat deed haar pijn in haar ziel.

Dit is nu voor Irene veranderd en er kan wat haar betreft veel meer gezegd worden.

Mensen zijn meer gevoeliger geworden door te beseffen dat ze een deel uitmaken van de natuur.

Het klopt niet dat we buiten de natuur staan, want dat is niet zo. We kunnen niet doen alsof we een wezen zijn die daar helemaal niets meer mee te maken heeft.

We ademen lucht in en dat is het eerste dat we doen als baby doen en dan leef je op aarde.

Je innerlijke natuur is een schat aan informatie en je kunt dat met woorden omschrijven.

I lie in a magnifying glass when I think it's about something Her theme is to get people and nature together and that makes me sometimes visible. Training courses I give are not visible. She has been to Jenek

Is your natural embarrassment disappearing? or other times will come to you?

Her answer: I used to be very scared and shy

She feels that her connection with nature is very real, so she couldn't find words for it.

My bond with nature equals my inner truth.

When pronouncing words, something raw soon came over it and that hurt my soul.                                                              This has now changed for me and much more can be said for me

People have become more sensitive by realizing that they are part of nature.

It is not true that we are outside of nature, because that is not the case. We cannot pretend to be a being who has nothing to do with it at all.

We breathe air and that is the first thing we do as a baby and then you live on earth

Your inner nature is a wealth of information and you can describe it in words.

Woorden zijn altijd onder te verdelen in verstandige of wijze woorden en onverstandige woorden. Dit zal mede afhangen van het moment en omstandigheden waarop woorden geplaatst worden. 

Words can always be divided into sensible or wise words and unwise words. This will also depend on the moment and circumstances at which words are used.

De gedachte die Hans hierbij kreeg: Met het eten van het woord wordt het een met je en wordt je het. Het is volgens mij eigenlijk zoals je ook de Bijbel of het heilige woord kunt eten. Het is de bedoeling dat we in eenheid met het woord worden opgebouwd en het levende woord als het dagelijkse manna kunnen leren zien.

With eating the word it becomes one with you and you become it. I think it's just like you

You can eat the Bible or you can eat the Holy Word. The idea is that we become one with the word and can see the living word as the daily manna.

PHOTO-drawing die ik al eens eerder had gemaakt van Annemiek

Terug NAAR "DE VERWONDERING" :

Er kwam een moment in het leven van prinses Irene dat zij de sterke onherroepelijke binding met de natuur voelde. Dit was een moment waarop alles weg viel en zij zelf als het ware ook wegviel. Er ontstond toen alleen nog maar mooie en wonderlijke energie waarin zei haar een voelde. Dit was een moment in de ochtend ergens in de bergen en het was een zeer diepe waarheid die Irene toen heeft mee kunnen maken

PHOTO drawing that I had made before from Annemiek

Back to "DE VERWONDERING":

A moment came in the life of Princess Irene's that she felt the strong irrevocable connection with nature. This was a moment when everything fell away and she, as it were, also disappeared. At that time there was only beautiful and wonderful energy in which she felt a sense. This was a moment in the morning somewhere in the mountains and it was a very deep truth that Irene was able to experience at the time.

Wanneer ik naar de hemel kijk, voel ik me klein en nietig. Wanneer ik over de aarde vlieg, kan ik me amper nog tijd beseffen en voel ik me onderworpen aan de schepper die meer weet dan wie dan ook. 

When I look at heaven, I feel small and void. When I fly over the earth, I can barely realize time and I feel subservient to the creator who knows more than anyone.

Daarop kwam bij Hans de ervaring naar boven dat hij zelf ook eens een moment van een zeer opmerkelijke waarheid heeft kunnen meemaken en schrijft dan:

Ik herken zo'n dergelijk gevoel ook in mijn eigen leven.

Voor mij was dit toen ik nog maar een tiener was in de Noord-Nederlandse stad Leeuwarden.

Het was een moment waarop ik eens alleen door het weiland liep. Er was veel in mijn leven toen veel voorgevallen.

Mijn broer was bijvoorbeeld net overleden en school interesseerde me totaal niet.

Wanneer het aan mij had gelegen was ik er gewoon van af gegaan, maar mijn ouders bleven er op hameren dat ik het beter toch eerst kon afmaken.

En juist in die oeriode werd ik plotseling overvallen door een wonderlijk licht. Een licht dat mij opeens in tranen deed vol schieten met de vraagstelling: "Waarom zag ik toch niet dat mensen elkaar werkelijk allemaal heel hard nodig hadden?" En waarom kwam ik er toen zo duidelijk achter?

Ik heb dit bijna nooit iemand verteld, maar ik kan het me nog steeds heel erg goed herinneren. In die tijd collecteerde ik bijvoorbeeld altijd voor de dierenbescherming en deed dit samen met mijn moeder. Beiden hadden we dan onze eigen wijken.

En ik collecteerde eens in de binnenstad van Leeuwarden Hier trof ik toen hele lieve oudere mensen die me allen graag iets gaven. Maar eigenlijk nog veel meer dan dat. Ik merkte toen hoe belangrijk het voor hun was die gewoon daar eens aanbelde en die ze dan te woord konden staan, ook al was dat maar voor een collecte voor de dieren. Velen bleken duidelijk erg eenzaam. Kort na dat licht-moment wilde ik toen als vrijwilliger in de zorg gaan werken. En hiermee vervolgt dan een belangrijke wending in het verhaal van Hans.

Then Hans realize the experience in his own life that he experience once also  a very remarkable truth and he wrote:

I also recognize such a feeling in my own life.

For me this was when I was just a teenager in the northern Dutch city Leeuwarden.

It was a moment when I walked through the meadow alone.

A lot had happened into my life that period.

For example, my brother had just died and I was not anymore interested in school at all.

If it had been my own choose, I would have simply abandoned it, but my parents insisted that it was better to finish it first.

And it was precisely in that period that I was suddenly surprised by a wonderful light.

A light that suddenly filled me with tears with the question: "Why didn't I see that people really needed each other really badly?" And why did I find out so clearly then?

 

I almost never told anyone about this, but I still remember it very well. That time I also collected money every year, house by house, for the situation of animal protection. And this I did together with my mother. We both had our own neighborhoods.

Once I collected in the city center of Leeuwarden.

And here I met very sweet older people and mostly they wanted to give me something. But actually they had the will to give me much more than that. I noticed how important it was for them that someone just rang their doorbell, someone who they could talk to, even if that was only for a collection for the animals. Many were clearly very lonely. Shortly after that light moment, I wanted to work as a volunteer in a healthcare. And with this, an important turn continues in Hans's story.

Als tiener begon ik met vrijwilligerswerk in Leeuwarden in een huis met kinderen die niet meer samen konden leven met hun ouders. Dit werk deed me heel erg goed.

 

As a teenager I started volunteering in Leeuwarden in a house with children who could no longer live together with their parents. This work did me very well.

Nu dus weer terug naar  "DE VERWONDERING"

Vraag van Annemiek Schrijver aan prinses Irene:

".Denk jij dat we voor het leven een script hebben meegekregen?"

 

Antwoord prinses Irene:

"Ik denk dat we het script zelf schrijven.

Het is onze eigen vrije wil om dit vorm te willen geven.

Het is het mooie van ons menszijn dat we een eigen keuze hebben. Een vrije wil en dus een vrije keuze kunnen maken. Een bloem die bloeit en die gaan weer dood."

So now back to "De verwondering"

Question of Annemiek Schrijver to Princess Irene:

"Do you think we got a script for life?"

 

Answer Princess Irene:

"I think we write the script ourselves.

It is our own free will to want to shape this.

It is the beauty of our humanity that we have our own choice.

A free will and therefore able to make a free choice.
A flower that blooms and they die again. "

Wanneer ik prinses Irene dit hoor zeggen denk ik plotseling even aan mijn niet zo lang geleden overleden "kennis" Nico ter Linden,

Ik weet dat hij een belangrijk onderwijs aan het koningshuis heeft gegeven en ik vond vreemd genoeg ook het bijzondere herkenning van  Nico in het heldere taalgebruik van prinses Irene terug. 

Voor mij persoonlijk heeft Nico ook veel voor mij kunnen betekenen, tesamen met waarschijnlijk duizenden andere Nederlanders. Het had dus duidelijk vruchten afgeworpen dat Nico als radiopredikant zich had willen laten regisseren door niemand minder dan Cox Habbema,

When I hear Princess Irene say this, I suddenly think of my knowledge who passed away not long ago. This is Nico ter Linden,

I know that he has given teaching to the royal family and, strangely enough, I also found the special recognition of Nico in the clear language of Princess Irene.

 

For me personally Nico has also been able to mean a lot to me, together with probably thousands of other Dutch people. So it had clearly paid off that Nico, as a radio pastor, had wanted to be directed by none other than Cox Habbema,

Destinds was Cox Habbema een erg bekend Nederlands regisseur. Naar wie zelfs nog het theatercafé Cox op het Amsterdamse Leidse Plein is vernoemd.

En daarbij bedenk ik mezelf dan zelfs nog even dat ik mijn eigen vader voor zijn 80e verjaardag de 3-delige kinderbijbel van Nicol cadeau heb gedaan. Nico had mij persoonlijk nog laten weten dat er zeker geen leeftijdsveperking voor deze 3 deluge Bijbel bestond. Overigens was het de allereerste zogeheten kinderbijbel die ik werkelijk echt prachtig geillustreerd vond door een nog levende kunstenaar.

Ik heb toen zelfs nog eens een poging willen doen om samen met een paar zogenaamde Christelijke vrouwelijke kunstenaars een verspreiding van deze bijzondere vertellingen te organiseren. Maar de 2 kunstenaars bleken beiden te sterk gebonden aan de denominatie waar zij beiden toe behoorden en voor hen was Nico veel te vrij in zijn taalgebruik. 

In that time was Cox Habbema  a verry well-known Dutch director after whom the theater café Cox on Amsterdam's Leidse Plein was even named.

And I also remember that I gave my own father the 3-part children's Bible from Nicol for his 80th birthday. Nico personally informed me that there was certainly no age restriction for this 3-deluge Bible. Incidentally, it was the very first so-called children's bible that I found really beautifully illustrated by a living artist.

At that time I even wanted to make another attempt to organize a distribution of these special stories together with a few so-called Christian female artists.

But the two artists were both too strongly tied to the denomination they both belonged to and Nico was far too free in his use of language for them.

Maar weer terug naar "DE VERWONDERING" :

Annemiek Schrijver vraagt haarzelf af of we  volgens haar misschien allemaal een vrije keus hebben gekregen om te kiezen in welk gezin we terecht zullen komen.

Eigenlijk was ik wel blij met het antwoord dat Prinses Irene aan Annemiek gaf.

Ze antwoordde: "Misschien wel?"

But back to "THE VERWONDERING":

Annemiek Schrijver asks her if we think we might all have had a free choice to choose which family we will end up in.

In fact, I was happy with the answer that Princess Irene gave Annemiek.

She answered, "Maybe so?"

Wanneer ik deze vraag op mezelf zou betrekken dan zou ik te kennen hebben gegeven, dat ik niet alles voor niets heb meegemaakt. Kortom houd voor mij persoonlijk in dat God een doel heeft met mij en eigenlijk met ieder mens. En dat Hij  volgens mij zeker weet waarom ik  dingen door heb moeten maken.

If I were to relate this question to myself, I would have indicated that I had not experienced everything for nothing. In short, for me personally means that God has a purpose for me and actually for every person. And that I think He knows for sure why I have had to go through things.

Deze HIWI drawing licht een DOEL toe dat de mensheid heeft om te volbrengen. Een doel zie ik als een kernbehoefte om te leven. Daarbij is het belangrijk om te accepteren dat de mens niet overal toe in staat zal zijn.

This HIWI drawing illustrates a PURPOSE that humanity has to accomplish. I see a goal as a core need to live. In addition, it is important to accept that people will not be able to do anything.

Vervolgvragen van Annemiek waren:


- wat heb je te leren op de aarde?
- maar ook: Wat heb je te geven op de aarde?


Prinses Irene geeft andere mensen iets mee en deelt haar ervaring met veel mensen:

De ervaringen die ze dus zelf heeft meegekregen.

We zijn deel van een geheel, we staan niet op zichzelf.

We hebben niet het recht op het leven om ons heen,

maar we hebben een deelgenoot te zijn.

Follow-up questions from Annemiek were:


- what do you have to learn on earth?
- but also: What do you have to give on the earth?


Princess Irene gives something to other people and shares her experience with many people:

The experiences that was happen to her.

We are part of a whole, we do not stand alone.

We do not have the right to life around us,

but we have to be a partner.       

Mensen komen samen en als ze samen komen dan kun je dus spreken van "een samenkomst". Dit filmpje gaat over "DE SAMENKOMST" Ik ken een Nederlander die mensen op de meest vreemde wijze mensen liet samenkomen en tot op de dag van vandaag komen mensen elke week samen vanwege zelfs een spel dat hij in Nederland heeft geïntroduceerd om mensen samen te laten komen..

People come together and when they come together you can speak of a meeting. In this video is about "DE SAMENKOMST" I know a Dutchman who brought people together in the strangest way and to this day people come even together every week because of a game he introduced in the Netherlands for let come people together.

 

Prinses Irene vindt het echt heel belangrijk dat de mens zich beseft dat we allemaal deel zijn van een geheel.

En de vraag is dan natuurlijk:
- Hoe gaan we daarmee om?
Prinses Irene haalt dan de voormalige dichter des vaderlands aan en dat is: René ten Bos aan. zie:

                                         

Princess Irene finds it really important that people              realize that we are all part of a whole.                                      And the question is of course:
- How do we deal with that?
Princess Irene then quotes the former Dutch poet

and that is: René ten Bos. see:

Ik kende Rene ten Bos niet en zocht even snel wat van hem op en maakte snel de bovenstaande tekeningen

https://renetenbos.nl/wie-is-rene-ten-bos/ 

Prinses Irene kwam bij hem een zin tegen die heel erg belangrijk voor haar was en heel veel uitleg gaf:

We vernietigen iets door het ons toe te eigenen, door het te willen controleren, door het te willen beheersen. Maar het laat zich niet toe-eigenen, controleren en beheersen. Daarvoor is het eigene tegelijk te veel het vreemde en het onbekende.

I didn't know Rene ten Bos and I quickly looked up some of him and quickly made the above drawings

https://renetenbos.nl/wie-is-rene-ten-bos/

Princess Irene came across a sentence that was very important to her and that gave a lot of explanation:

We destroy something by appropriating it, by wanting to control it, by wanting to control it. But it cannot be appropriated, controlled and controlled. Ownership is too much the strange and the unknown at the same time.

IIets toe-eigenen doet de mens vaak door ergens boven te willen gaan staan, door iets te verdoven of iets onder controle te willen krijgen. Ik was ooit eens bij een nieuw televisie-programma aanwezig dat helemaal ging over de werking van de hersenen. Toch bleek ook hier dat de mens daar helemaal niet uit is gekomen. Daarna maakte ik er deze HIWI-drawing van.

Appropriating something is often done by people wanting to stand above something, by numbing something or wanting to get something under control. I was once present at a new television program that was all about how brains works. Yet here too it turned out that man did not come out of it at all. Then I made this HIWI drawing of it.

Eigenlijk moest ik toen gelijk denken aan eerdere woorden die Prinses Irene in deze uitzending had aan willen geven.
Irene had in het begin al aangegeven dat ze bepaalde woorden of zinnen in haar leven niet uit had kunnen spreken. Gewoon omdat het bij het uitspreken dan vaak iets rauws kon geven. En dat was dan iets dat de betekenis niet echt kon dekken of ondersteunen.

In fact, I was immediately reminded of earlier words that Princess Irene wanted to indicate in this broadcast.
Irene had already indicated in the beginning that she could not pronounce certain words or sentences in her life. Simply because it could often give something raw when pronounced. And that was something that the meaning could not really cover or support.

Iedereen maakt afbeeldingen. Dit kan een afbeelding van een mens zijn of de afbeelding van een geest. Je kunt je een lichaam voorstellen als een cirkel en in dat lichaam kun je een andere cirkel plaatsen en die je ziel kan vertegenwoordigen. Vanuit die cirkel van de ziel kun je dan nog dieper naar binnen gaan en zo kom je aan in je eigen menselijke kern en kun je de Geest daarin een plaats geven. Dus nu kun je de keuze van de ziel maken om je te concentreren op je oppervlakkige lichaam of de diepere geest. Nu kun je dus vanuit de ziel de keuze maken om je te richten tot je oppervlakkige lichaam of de dieperliggende geest.

Every person makes images. This can be an image of a human or the image of a spirit. You can imagine a body as a circle and in that body you can place another circle and that can represent your soul. From that circle of the soul you can then go even deeper inside and thus you arrive in your own human core, and you can give the Spirit a place in it. So now you can make the choice from the soul to focus on your superficial body or the deeper spirit.

Aansluitend om te komen tot de werkelijke betekenis van woorden, ben ik een paar jaar geleden begonnen om de zogeheten HII-WI drawings te gaan maken. Vaak kwam ik er daarbij achter dat veel woorden en  namen een oorsprong in de Bijbel hadden. Dit probeer ik in de bovenstaande video aan te geven met het eenvoudige woord: "BEELD" , een video die ik op 15 augustus 2019 op 1 van mijn vele youtube kanalen  heb willen verduidelijken. (deze video is niet ondertiteld in het Engels)

Subsequently to arrive at the real meaning of words, I started to make the so-called HII-WI drawings a few years ago. I often found that many words and names had their origin in the Bible. I try to indicate this in the video above with the simple word: "IMAGE", a video that I have wanted to clarify on 15 August 2019 on 1 of my many YouTube channels. (this video is not subtitled in English)

Kunst verdeelde ik via stichting Bando (in 2006), 4 verschillende vormen van communicatie, te weten woordgebruik (toneel kunst), beweging (dans-kunst) beeld (beeldende kunst) en klank (muziek kunst) Onderzoek van professor Mehrabian wees in 1972 al uit dat communicatie maar voor 7% uit woordgebruik bestond, 38 % uit klank bestond en 55% uit lichaamstaal bestond. Tevens bleek de mens volgens meerdere onderzoeken vvoor 95% vrijwel alles in zijn onderbewuste te doen. Van deze wetenschap maken zakenmensen in de managementbranche  veelvuldig gebruik van.

I distributed art through the Bando Foundation (2006), in 4 different forms of communication, namely use of words (theater art), movement (dance-art) image (visual art) and sound (music art). Research by professor Mehrabian pointed out in 1972 that communication consisted of only 7% word use, 38% sound and 55% body language. At the same time, according to several studies, 95% of people found themselves doing almost everything in their subconscious. Business people in the management sector make frequent use of this knowledge.

Vervolg van prinses Irene:

Landschappen, dieren, levende wezens hebben ook hun eigen zone van intimiteit. Die zones verdienen het niet om door ons te worden toegeëigend. Zoiets is duidelijk een kwestie van rechtvaardigheid. Prinses Irene gelooft dat alles het recht heeft om te zijn wie hij is en om tot niemand toe te behoren.

Het ergste is alleen dat we maar al te vaak tot de intimiteit van iemand anders hebben willen doordringen en dat wij het onszelf dan maar gelijk toe zijn gaan eigenen.

Continued from Princess Irene:

Landscapes, animals, living things also have their own zone of intimacy. Those zones do not deserve to be appropriated by us. Such a thing is clearly a matter of justice.

Princess Irene believes that everything has the right to be who he is and to belong to no one.

The worst thing is that all too often we have wanted to penetrate someone else's intimacy and that we really started to appropriating it to ourselves.

Vaak zijn mensen geneigd om andere mensen onder te verdelen in "gemiddelden". Toch bestaat "het gemiddelde" in de naam van God helemaal niet. Het gemiddelde dat de mens kan vinden is zuiver een gissing van de mens die het zelf ook helemaal niet weet. Het is de mens die zich blijkbaar graag wil omringen met zekerheden die hij verkrijgt door anderen te gaan oordelen. Natuurlijk kunnen bepaalde methodes voor een individu heilzaam zijn, maar dergelijke conclusies zullen zeker niet automatisch voor de ander werkzaam kunnen zijn. Men kan anderen er zelfs geestelijk gezien mee in een gevangenis stoppen.

Often people tend to divide other people into "averages." Yet "the average" in the name of God does not exist at all. The average that people can find is purely a guess of people who themselves do not know at all. It is the person who apparently wants to surround himself with certainties that he obtains by judging others. Certain methods may of course be beneficial to one individual, but such conclusions will certainly not automatically work for the other. One can even put others in a prison spiritually.

Vaak willen mensen uigaan van 

Vaak denken mensen van zichzelf dat ze heel erg goed zijn en realiseren ze zich niet dat ze iets willen classificeren en er een gemiddelde van willen maken. Maar een persoon maakt de andere persoon, plant of dier in feite een slaaf die hem moet voeden en gehoorzamen in zijn eigen geschapen persoonlijke spirituele wezen.

Often people think that they are very good and do not realize that they want to classify something and make it an average. But a person actually makes the other person, plant or animal a slave who must feed and obey him into his own created personal spirital being.

Mensen verzinnen vaak leugens en noemen ze graag goed voor anderen, maar ze realiseren zich niet wat ze vaak zelf verkeerd doen. De Bijbel geeft immers zelf al veel voorbeelden en omschrijft dit zo dat velen er uit kunnen halen van wat de werkelijke bedoeling zal zijn. Daarbij is het zeker niet de bedoeling dat mensen elkaar ermee gaan oordelen of veroordelen, ook al is men nog zo overtuigd van een ander gelijk. Dit is bij de vele denominaties dus het allergrootste struikelblok gebleken.

People often come up with lies and like to call them good to others, but they don't realize what they doing often very wrong by their own. The Bible gives even already many examples and describes it so that many can understand what the real purpose will be. In addition, it is certainly not the intention that people start judging or condemning each other with it, even though people are so convinced of their own right. This has been proved really the biggest stumbling block of the so many denominations.

Hans: Ik herken opnieuw heel erg veel van wat prinses Irene aangeeft. Het omschrijft waarom bepaalde betrokkenheid van "goedbedoelde mensen" ongevraagd altijd te dichtbij komen. Feitelijk willen zij anderen onderwerpen in hun persoonlijke gedachtegang. Een gedachtegang die overleefd omdat ze andere mensen al tot slachtoffers hebben kunnen maken.

Hans: Again I recognize very much what Princess Irene says. It describes why certain involvement of "well-intended people" always comes too close without being asked. In fact, they want to subject others to their personal thinking. A line of thought that survived because they have already been able to make other people victims.

Deze HIWI-drawing gaat over PIJN  en dan van een moeder die heel graag moeder had willen worden, maar alle hoop verloor dat ze dat nog had kunnen zijn. Ik trof dit verhaal aan op de kunstacademie in Den Haag in 2019 Kijk hiervoor op: https://kunstscholen.jouwweb.nl/den-haag-kunstschool/kunstacademie-den-haag-2019

This HIWI drawing is about PAIN and then from a mother who really wanted to be a mother, but lost all hope that she could still have been. I found this story at the art academy in The Hague in 2019 Look at: https://kunstscholen.jouwweb.nl/den-haag-kunstschool/kunstacademie-den-haag-2019

Vaak geloven mensen niet meer in het goede en raken ze vast in iets dat ze niet weten en niet meer willen accepteren. In feite geloven ze niets omdat ze het zeker willen weten.

En toch maakt elke persoon uiteindelijk een keuze van wat hij wil geloven. Eenvoudig gezegd kun je zeggen: wil je in liefde geloven of wil je in haat geloven?

Deze eenvoudige gedachte ging heel duidelijk vooraf aan de Japanse Masaru Emoto. Via de Bando Foundation ontmoette ik Masaru Emoto eens in het midden van Frankrijk. Het was een aardige man met een goed hart.

Often people no longer believe in the good and get stuck in something they don't know and no longer want to accept. In fact, they don't believe anything because they want to know for sure. And yet each person ultimately makes a choice of what he wants to believe. Simply put you can say: do you want to believe in love or do you want to believe in hate?

This simple thought clearly preceded the Japanese Masaru Emoto. Through the Bando Foundation I met Masaru Emoto once in the middle of France. He was a nice man with a good heart.

Werkelijke liefde zal het altijd overwinnen. Het zal zijn in harmonie zijn en evenwicht en rust geven, een echte kracht komt van de Heilige Geest. De Heilige Geest die altijd Vrede van God zal brengen. En alles staat te lezen in Het Boek of is op te maken uit Het Woord van God of Jezus Christus. De Heilige Geest, De Vader God en De Zoon Jezus, staan immers allen immers hetzelfde voor. Zij staan Werkelijke Liefde voor. En als je dat aan zult  nemen, hoef je dus niet langer meer te zoeken.

Real love will always overcome it. It will be in harmony and give balance and rest, a real power comes from the Holy Spirit. The Holy Spirit who will always bring peace from God. And everything can be read in "The Book" or can be deduced from "The Word of God" or "Jesus Christ". And really, the Holy Spirit, the Father God and the Son Jesus will all stand for the same. They stand for "REAL LOVE". And if you assume that, you no longer have to search.

Irene vervolgt met het voorbeeld:

Als je een kind jezelf hebt toegeëigend, dan maak je iets kapot in dat kind dat je misschien wel denkt te kunnen manipuleren.

Irene continues with the example:

If you have appropriated a child for yourself, you will break something in that child that you may think you can manipulate.

Deze HIWI-drawing laat ook een groot verhaal zien. Ik sprak ooit de Nederlandse vertaalster van Pippi Langkous verhalen. Zij was zelf ook schrijfster geworden en had een kinderboekje kunnen schrijven dat voor mij de aanleiding was geweest om contact met haar contact op te nemen. De zeerover in het verhaal van Pippi verteld een buitengewoon lieve zeerover en PIPPI, het meisje dat alles kan, staat voor een vrouw die verlaten werd door haar man en toen alleen haar kinderen moest opvoeden. Dit kregen de Zweedse schrijfster Astrid Lindgren en haar Nederlandse vertaalster dus gemeen. Toch veranderde de inhoud van een zogenaamd " kinderverhaal” compleet bij deze ontdekking. Ik wist toen de ware toedracht van  deze “KINDERVERHALEN” en dat is heel anders dan de meeste kinderen zullen weten of zouden kunnen vermoeden. Het zijn dus fantasieverhalen die voor kinderen werden geschreven in een vorm die voor mij eerder in een gelijkenis kan krijgen met de verhalen van de Baron van Münchhausen. 

This HIWI drawing also shows a big story. Once I spoke to the Dutch translator of Pippi Longstocking stories. She had also become a writer by her own and could have written "a children's book" that had prompted me to contact her. The pirate in the story of Pippi tells an extremely sweet pirate and PIPPI, the girl who can do anything, stands for a woman who was abandoned by her husband and then only had to raise her children. The Swedish writer Astrid Lindgren and her Dutch translator got this in common. Yet the content of a so-called "children's story" completely changed with this discovery, and I knew then the true nature of these "CHILDREN'S STORIES," and that is very different from what most children will know or might suspect. written in a form that for me can get into a similarity with the stories of the Baron van Münchhausen.

Irene treft mij opnieuw zeer diep. Allereerst dacht ik aan het syndroom van Munchausen au proxy maar ook aan datgene dat ik in de zorg wel vaker bij kinderen heb gezien. Soms moeten ouders er met veel pijn en moeite achter komen dat een kind nooit een bezit kan of mag worden. De kern en eigenheid van het individu is heel erg belangrijk.

Irene was touch me again very deeply. First of all, I thought of Munchausen au proxy syndrome, but also of what I have seen with children in healthcare. Sometimes parents have to find out with great pain and effort that a child can or may never become a possession. The core and individuality of the individual is very important.

Ooit kwam ik achter het bestaan van een theatervoorstelling dat de naam droeg van "DE WORKENJAS" Toen mij de verhalen van Mozes duidelijker werden, zag ik opeens waar  het verhaal van de wolkenjas vermoedelijk vandaan kwam,. Het was de Jas die dus gewoon God zou kunnen verbeelden. God weest in de vorm van een wolk het volk Israel dus door de woestijn. God sprak overdag door een wolk en 's nachts door een vuur. Het werd ook het verhaal waarbij de zee zich opende en een doorgang verleende tot het volk Israel en vervolgens de achtervolgens die toen in de zee hebben kunnen verdrinken. De Israelieten waren door het water Heilige water gered. Dit is een zeer klasiek verhaal van al duizenden jaren oud en de eerste voorstelling waarmee de poppenspeler Fred Delfgaauw beroemd is geworden in de productie van  poppenmaakster Leni Lintelo/Spekman, een vrouw wiens oudere broer toen een belangrijke functie vervulde bij de oude KRO, als zijnde de heer Ben Spekman.

Once I discovered the existence of a theater performance that bore the name of "THE CLOUD COAT" When the stories of Moses became clearer to me, I suddenly saw where the story of the cloud coat probably came from. It was the jacket that could simply represent God. God is in the form of a cloud the people of Israel through the desert. God spoke through a cloud during the day and through a fire at night. It also became the story in which the sea opened up and provided a passage to the people of Israel and then the successive ones who were then able to drown in the sea. The Israelites were saved by the water Holy water. This is a very classic story of thousands of years old and the first performance with which the puppeteer Fred Delfgaauw became famous in the production of doll maker Leni Lintelo / Spekman, a woman whose older brother then played an important role at the old KRO, being Mr. Ben Spekman.

Vraag van Annemiek aan prinses Irene:

Ben jij vrij? Of voel jij je vrij?

Antwoord: Nee, ik ben me heel erg bewust dat ik niet vrij ben en je kunt je natuurlijk afvragen:

Wat is vrijheid?

Prinses Irene is nog steeds geconditioneerd door bepaalde cultuur- gewoontes.

Dit gaat voor Irene tot een bepaald punt en je kunt je daarin vrijmaken door bewust te gaan worden van wat van jezelf en wat van de ander is.

 

 Question by Annemieke:

Are you free? Or do you feel free?

Answer: No, I am very aware that I am not free and you can naturally ask yourself:

What is freedom?

I am still conditioned by certain cultural habits.

This goes to a certain point and you can free yourself by becoming aware of what belongs to yourself and what belongs to the other.

(

Uniek maar niet perfect is iets dat veel mensen niet goed kunnen accepteren. Maar perfect is echt geen mens en dat kunnen we ook ook halen uit  Prediker 9:11-12

Unique but not perfect is something that many people cannot accept well. But perfect is really not a person and we can also hear that from Ecclesiastes 9: 11-12

(Wat is van mij en wat is me opgelegd?)

Vraag van Annemiek: Ben jij vrij? Of voel jij je vrij?

ken jij de vrijheid om eerlijk naar tegenslag te gaan kijken? 

Ik weet dat je eens een ongeluk hebt gehad. Kan dat voor jou ook een zegen in een vermomming zijn?

 

Voor Irene is het belangrijk dat je kunt reflecteren (eigenlijk is dit dus spiegelen bedacht ik me - zie de  Spiegelogie van mijn kennis collega-kunstenaar Willem de Ridder)

Prinses Irene is na haar ongeluk er even een jaar lang uit geweest. Vervolgens geeft Irene aan dat ze op verschillende gebieden zeker belangrijke stappen heeft gemaakt, die ze anders niet zou hebben gedaan.

What is mine and what is imposed on me?)

Question by Annemieke: Are you free? Or do you feel free? do you know the freedom to honestly look at setbacks?

 

I know you once had an accident.

Can that also be a blessing in a disguise for you?

 

For Irene it is important that you can reflect (actually mirroring - thought of Spiegelogie from my acquaintance fellow artist Willem de Ridder). After her accident, Irene was out for a year..

Irene then states that she has certainly made important steps in various areas that she would not have taken otherwise

Hans: Ik zal hier zelf op geantwoord hebben': "Ik zal het zelf niet een vermomming willen noemen, maar liever ervaringen die je een bepaalde weg zullen uit laten gaan. Dit ben ik me in ieder geval achteraf gezien zeker bewust geworden." Achter de meest pijnlijke scenario's vond ik telkens weer lichtpuntjes die ik anders natuurlijk niet had kunnen ervaren als lichtpuntjes. 

Hans: I should be answered this: I will not call it a disguise myself, but rather experiences that will let you go a certain way.

In retrospect, I certainly became aware of this.

Behind the most painful scenarios I always found bright spots that I of course would not have been able to experience as bright spots. 

Op de tekening links een afbeelding van Figaro die zijn levensverhaal met het overbekende factotum uit de Barbier van Sevilla verteld. Dorus (Tom Anders) heeft hier ooit nog eens een parodie op deze beroemde aria. Rechts zie je een HI-WI drawing waar 5x 4-delingen in samenkomen. De mens wil altijd alles onderverdelen en dat wordt gedaan op verschillende manieren. Uiteraard verbeeld ik met deze HI-WI drawing opnieuw een heel groot en uitgebreid verhaal

In the drawing on the left an image of Figaro telling his life story with the well-known factotum from the Barber of Seville. Dorus (Tom Anders) once has a parody here on this famous aria. On the right you see an HI-WI drawing in which 5x 4-parts come together. People always want to subdivide everything and that is done in different ways. Of course, with this HI-WI drawing, I am again depicting a very large and comprehensive story

Prinses Irene blijkt de moeder te zijn van het zogeheten NATUURCOLLEGE En dat is toen een eigen weg gegaan. Loslaten kan dus vruchtbaar zijn en groeien tot iets groters. De.minister gaat de leerstoel van het NATUURCOLLEGE mede ondersteunen. Irene wil zich momenteel ook graag terugtrekken in het schilderen.

Vragen waren er altijd: wil je weer een boek schijven of een huis bouwen? Maar ook andere vormen van creativiteit is Irene altijd mee bezig geweest.

en dat vind ik mooi en bijzonder om te vernemen. Gewoon omdat ik dat vanaf mijn jeugd zelf ook heb gehad.

 

Annemiek geeft aan dat er in haar situatie veel mensen wegvallen, zowel jong als oud. En bij Annemiek komt dan telkens de vraag:

Hoe moet ik hier mee omgaan?

En moet ik andere keuzes gaan maken?

Maar hoe is dat de dood voor jou Irene?

Hoe zie jij de dood eigenlijk?

Of liever gezegd: Wat is de dood?

Princess Irene appears to be the mother of the so-called NATURE COLLEGE And that then went its own way. Letting go can therefore be fertile and grow into something bigger. Minister will co-support the chair of NATURE COLLEGE. Irene wants to retire to painting at the moment

There were always questions: do you want to write a book again or build a house? But other forms of creativity have always been involved with Irene

 

and I think that is beautiful and special to hear. Simply because I have had it myself since my youth.

 

Annemieke indicates that in her situation many people fall away, both young and old. And with Annemieke the question always comes up:

How should I deal with this?

And do I have to make other choices?

But how is that death for you Irene?

How do you actually see death?

Or rather: What is death?

Antwoord van Prinses Irene: Het is een overgang naar een andere werkelijkheid voor mij en dat is mooi en ik ben ook nieuwsgierig van wat die andere kant inhoud. En in zekere zin verheug ik me er zelfs op. Maar dan moet ik wel afscheid nemen van mensen waar ik heel erg veel van houd. Irene vind het ook mooi dat er een einde is en iets waarmee iets afgesloten kan worden. Maar dat is geen keuze van de mens. Dat gebeurt gewoon. Zonder een einde, kan er natuurlijk ook niet een nieuw begin zijn.

Answer of Princess Irene: It is a transition to another reality for me and that is beautiful and I am also curious about what that other side means. And in a sense, I'm even looking forward to it. But then I have to say goodbye to people I love very much. Irene also finds it nice that there is an end and something with which something can be concluded. But that is not a human choice. That just happens. Without an end, there can of course not be a new beginning.

Ik denk even aan mijn eigen gedachte van: "Het sterven voor de wereld" Het is hetgeen dat Jezus van de mensheid eigenlijk wil verlangen en doet dat met vele voorbeelden Er bestaat een belofte wanneer we goed zullen doen of althans werkelijk ons best daarvoor willen doen. Maar dat wordt niet opgelegd vanuit de hoogte, maar vanuit de nederigheid en barmhartigheid een Goddelijk kracht die werkelijke liefde voor zal staan. Als je sterft ga je over in een andere werkelijkheid. (Een mooie gedachte) Deze gedachte kan het misschien als een vorm van vliegen zonder zorgen. Het is een overgang van dit leven, naar een meer bewust leven. Annemieke heeft het wat de dood betreft opeens ook over een mogelijke scheppingsfout. Ik ben het daar zelf natuurlijk niet mee eens.

 I think for a moment of my own thought of: "Dying for the world" It is what Jesus actually wants from mankind and does so with many examples There is a promise when we will do well or at least really do our best for it . But that is not imposed from the height, but from humility and mercy, a Divine power that will stand for true love. When you die you change to a different reality. (A nice thought). This thought may perhaps be a form of flying without worries. It is a transition from this life to a more conscious life.

With regard to death, Annemieke also suddenly refers to a possible creation error. Of course I don't agree with that myself.

Veel zullen mensen niet kunnen begrijpen en dat hoeft ook helemaal niet. Niet voor niets is het bewezen dat de mens voor misschien wel meer dan 95 % in het onbewuste zal verkeren. Toch gaan handelingen verder en komen uiteindelijk terecht in de Geest die een allesomvattende  liefde voor kan staan van God of Jezus.

People will not be able to understand much and that is not necessary at all. It is not for nothing that it has been proven that perhaps more than 95% of humans will find themselves in the unconscious. Yet actions continue and eventually end up in the Spirit who can represent an all-embracing love of God or Jesus.

Irene verteld over een voorbeeld van heel sterk lijden van iemand en had inderdaad de vraag of dat wel de bedoeling kon zijn. Dieren helpen we wanneer ze heel erg lijden, maar met mensen gaat dat anders. Men rekt het echt uit tot het uiterste en dat is heel moeilijk om te zien en te begrijpen.

Bij het sterven van mijn eigen moeder, vond ik het prettig dat ik haar geen pijn heb zien lijden.

Het is eigenlijk ook heel prettig dat je niet alles weet.

Irene tells about an example of someone's very strong suffering and indeed had the question whether that could be the intention. We help animals when they suffer a lot, but with people it is different. They really stretch it to the extreme and that is very difficult to see and understand. When my own mother died, I was pleased that I did not see her suffer any pain. It is actually very nice that you do not know everything.

Hierboven een HIWI-drawing van Mattheüs 25, het verhaal dat een jonge, moderne predikant voor nij als het meest bijzondere uitkoos.

Vraag Annemiek: Wat heb je meegenomen uit je jeugd? antwoord:

Ik ben een Christen (Ik vind dat heel mooi om te horen)

Ook vind ik het fijn om te vernemen dat Irene niet kerkelijk meer is.

Dit pleit voor haar. Want wanneer ik aan de meeste kerken denk dan zijn dat denominaties waar ik zelf in ieder geval niet achter kan staan.

Ze verteld: Eerst was ik katholiek, maar nu ben ik me spiritueel bewust op en zeer vrije manier. Irene geeft heel duidelijk aan dat ze niet meer de structuren van de religies nodig heeft. (Dit vind ik dus echt geweldig om te lezen)

Above an HI-WI drawing from Matthew 25, the story that a young modern pastor chose as the most special.

Question Annemiek: What did you bring from your youth? answer:

I am a Christian ( that's very nice to hear)

I also like to hear that Irene is no longer a church.

This argues for her. Because when I think of most churches, those are denominations that I cannot support.

At first I was a Catholic, but now I am spiritually aware in a very free way.

Irene clearly states that she no longer needs the structures of the religions. (this is really great to read)

Denominaties zijn de meeste groepen met religieuze opvattingen die dingen bedacht hebben die geheel anders zijn dan dat het werkelijke woord van God beschrijft. Zo bedacht de mens bijvoorbeeld hoge gebouwen en cathedralen met daarin vaak een overvloed aan ijdele gouden afgodsbeelden en met een zeer sterk overheersend kerkorgel, terwijl daar niets in de oorspronkelijke heilige geschriften over beschreven stond. 

Ze vervolgt dat ze daarmee dichterbij het gene dat je Goddelijk, het licht of de bron kunt noemen, dan dat ik dat daarvoor op zondag in zo'n kerkgebouw moet zijn. Annemieke vind die eigenlijk heel erg mooi klinken. Annemiek vraagt haar zelf af of God een soort vervoersmiddel is waar je laten ook weer uit kunt stappen. Jezus is voor Irene een lichtwezen, die begrepen heeft dat er meer is dat alleen maar het dat wat we zien. En Jezus was volgens Irene ook met alles verbonden zoals met dieren en planten, de zon, de wind en de aarde en water.

Denominations are most groups of human with religious views who have devised things that are completely different from describing the actual word of God. For example, humans came up with tall buildings and cathedrals, often with an abundance of idle golden idols and a very strong dominating church organ, while nothing was written about this in the original holy scriptures.

She goes on to say that she is closer to what you can call Divine, the light or the source, than that I have to be in a church building on Sunday for that.

Annemieke think they sound really beautiful. Annemiek asks her herself if God is a kind of means of transport where you can get out again later. For Irene, Jesus is a light being who has understood that there is more than just what we see. And according to Irene, Jesus was also connected to everything such as animals and plants, the sun, the wind and the earth and water.

De GEEST is misschien wel op te vatten als het meest vage beeld dat door de mens vrijwel niet meetbaar zal zijn, maar waar eigenlijk ieder geloof op gebaseerd zal zijn. Helemaal de zogeheten Heilige drie-eenheid lijkt voor wetenschappelijke types vrijwel onmogelijk om te vatten. 

De tekst die ze ook heeft meegenomen was van een zekere John Muhe - een founding father, de oervader van de nationale parken en dan wel te verstaan de Amerikaanse parken. Hij voelde de natuur en hij was ook deel van de natuur (net zoals Irene)

The SPIRIT can perhaps be seen as the most vague image that will hardly be measurable by humans, but on which every belief will actually be based. The so-called Holy Trinity seems almost impossible for scientific types to grasp.

 

The text that she also brought was from a certain John Muhe - a founding father, the primordial father of the national parks and, that is, the American parks.

He felt nature and he was also part of nature (just like Irene)

Hoe en waar is werkelijke liefde als het meest omvattende genoteerd? 

Tekst:

De zon schijnt niet op ons, maar in ons

De rivieren stromen niet langs, maar door ons.

De bomen wiegen en de bloemen bloeien in ons lichaam en in onze ziel

En ieder lied van de vogel,

Van de wind en de wilde storm,

Van de rots uit de buik van de berg

Is ons eigen lied en zingt van liefde

How and where is true love noted as the most comprehensive?

Text:

The sun is not shining on us, but on us

The rivers do not flow past, but through us

The trees rock and the flowers bloom

in our bodies and in our souls.

And every song of the bird,

From the wind and the wild storm,

From the rock from the belly of the mountain

Is our own song and sings of love

Prinses Irene denkt dat Jezus dit ook voelde en ook kende. 

En vanuit daar ook zijn creativiteit en zijn inspiratie had. 

Want God is niet daar

God is voor mij in ieder geval overal in.

En dus ook in ons zelf

Princess Irene thinks that Jesus felt and knew this too

And from there also had his creativity and his inspiration

Because God is not there. At least for me,

God is everywhere.

And therefore also in ourselves

God is Liefde, God is Jezus en God  is de Geest en God kan woning maken in ieder mens die Hem werkelijk tot zich wil nemen.

God is Love, God is Jesus and God is the Spirit and God can make a home in every person who really wants to take Him into his heart.

(Het klinkt voor Irene met enige verwondering, maar voor mij is het na mijn wedergeboorte dit al heel lang een realiteit.) Maar voor Irene is het een belangrijke lijn naar haar gevoel van de innerlijke natuur, die deel is van de innerlijke kracht van al het leven. Innerlijke licht toestaan is voor heel veel mensen al een grote opdracht. Het besef is gekomen: Hoe kun je niet bedenken van wie je werkelijk bent?

(Ik denk hierbij aan vele uitspraken die ik het afgelopen jaar van Don Miguel Ruiz toegestuurd heb gekregen)

Ik weet vrijwel zeker dat deze spreuken prinses Irene ook zeer zullen aanspreken. 

 

(It sounds a little surprising to Irene, but for me it has been a reality for a long time after being born again.)

But for Irene it is an important line to her sense of inner nature, which is part of the inner power of all life. Allowing inner light is already a big task for many people. The realization has come: How can you not think of who you really are?

(I am thinking of many statements I received from Don Miguel Ruiz last year)

I am almost certain that these spells will also appeal to Princess Irene.

Durf het licht te laten zien en schijn. Het is veel leuker om mensen te zien stralen dan mensen te zien wegkwijnen in ellende. Mindfulness noem ik zelf dus gewoon gebed en dat doen mensen zeker veel te weinig.

Innerlijk besef is zeker erg belangrijk (Ik krijg maandelijks de nieuwsletter van de vereniging INNERLIJK BESEF en ik weet dat de 3 vrouwen die ik een tijdje al een klein beetje volg, hier ook zeer actief mee bezig zijn.

Mindfulness; moment van bewustzijn in wat je bent en wat je werkelijk aan het doen bent. Zie jij het anders? vroeg Irene stilletjes? Maar daar werd niet op geantwoord.

Dare to show the light and shine. It is much nicer to see people shine than to see people languish in misery. So I call mindfulness just prayer and people certainly don't do that enough.
Inner awareness is certainly very important (I get the monthly letter from the INNER BESEF association and I know that the 3 women I have been following for a while now are also very actively involved in this.
Mindfulness; moment of awareness of what you are and what you are really doing. Do you see it differently? Irene asked quietly? But there was no answer.

 

PHOTO/drawing  DOLLY

PHOTOdrawing SIMONE

Twee vrouwen die momenteel hard aan de weg timmeren met succesvolle evenementen zijn Dolly Heuveling, zie https://dolly.nl/  en Simone Levi zie https://www.simonelevie.nl/ 
Maar dan natuurlijk ook de 3e vrouw, maar die woont in Amerika en heet Gabrielle Bernstein zie https://gabbybernstein.com/meet-gabby/  Ze kwamen toevallig ooit eens bij mij tevoorschijn op het web en volgde een aantal Webinars van hun die zeker een hele nieuwe wending konden introduceren.
En dan natuurlijk ook nog even een 4e vrouw en daar heb ik onder van vernomen van het bestaan van TOPOFTHEMIND, iets dat ze op haar managementopleiding had geleerd. Zij heet dus Anne Raaymakers zie https://www.anneraaymakers.nl/  Topofthemind is het resultaat van een grondig onderzoek en waaruit 5 onderwerpen uit zijn gekomen waar mensen wereldwijd het allermeeste geld aan uitgeven. De 5 topoftheminds zijn dus GELD, SEKS, GEZONDHEID. RELATIE en IDENTITEIT Nadat ik me dit veel werkelijk heb af willen vragen, kan ik niet anders concluderen dat dit inderdaad het geval is.
Tot slot dan ook nog maar even een paar mannen die ik een tijd lang heb willen volgen en dat zijn David en Arjan, maar die blijken op hun beurt weer begeleid worden door een bureau van Simone Levie Hun kun je vinden op https://www.365dagensuccesvol.nl/nl/over/  Zij laten overigens heel goed zien dat zij de topofthemind zeker als een belangrijk zakelijk gegeven toepassen.

 

Two women who are currently working hard on successful events are Dolly Heuveling, see https://dolly.nl/  and Simone Levi see https://www.simonelevie.nl/ 
But of course also the 3rd woman, but she lives in America and is called Gabrielle Bernstein see https://gabbybernstein.com/meet-gabby/  They happened to come to me on the web sometime and followed a number of their Webinars could introduce a whole new twist.
And then, of course, also a 4th woman and I learned from the existence of TOPOFTHEMIND, something she had learned during her management training. Her name is Anne Raaymakers. See https://www.anneraaymakers.nl/  Topofthemind is the result of a thorough investigation and from which 5 topics have emerged, on which people worldwide spend most of their money. The 5 topoftheminds are therefore MONEY, SEX, HEALTH. RELATIONSHIP AND IDENTITY After I have really wanted to ask myself this, I can only conclude that this is indeed the case.
Finally, just a few men I have wanted to follow for a while and they are David and Arjan, but they turn out to be accompanied by a Simone Levie desk. You can find them at https://www.365dagensuccesvol.nl/nl/over/ By the way, they show very well that they certainly apply topofthemind as an important business fact.

Er volgt gelijk een vraag van Annemiek:

Lijk jij op de kleine Irene?

antwoord: Ik denk het wel want die kleine Irene was nogal dromerig en waarschijnlijk niet bezig met dingen waar vele anderen wel mee bezig waren.

Irene ziet het als haar taak om mens en natuur bij elkaar te brengen.

We staan niet open voor onze medemens, We hebben het druk druk druk druk. Vaak zijn we gesloten in onze eigen gedachten In onze angsten en onze veroordelingen.

Al dat is een barrière tussen mij en die ander.

Dit kun je dus oplossen en beter maken.

Durven te kijken naar de donkere kant die we allemaal in ons hebben

(maar dat is toch gewoon satan die in de mens aanwezig kan zijn?)

A question from Annemiek immediately follows:

Do you look like little Irene?

answer: I think so because little Irene was quite dreamy and probably not concerned with things that many others were doing.

Irene sees it as her task to bring people and nature together.

 

We are not open to our fellow human beings. We are busy busy busy busy. often we are closed in our own thoughts.

In our fears and our convictions All that is a barrier between me and the other.

So you can solve this and make it better.

Dare to look at the dark side that we all have in us

(but isn't that just Satan who can be present in humans?)

satan = het ijdele zelf van de mens; alles = spel, geld + handel

satan = the vain self of human; everything = act, money + trade

Het is het beste voor een persoon om altijd voorbeelden van zichzelf te geven (ik ben het daar zeker mee eens). De angst voor schaamte en de angst om gekwetst te worden, heeft prinses Irene verloren door genezing, geeft zij aan. Je moet je innerlijke ziel reinigen en zuiveren.

Het is zeker heel belangrijk om de boodschap te zeggen die je wilt zeggen. En daarom heb ik deze tekst graag uitgewerkt, hoewel het misschien een klein boekje is geworden. Maar ik hoop natuurlijk dat het de moeite waard is geweest en een grote interesse kan opwekken.
Wat ik vooral mooi vind aan prinses Irene is dat ze weet hoe je veel mooie dingen moet aanbieden. Het zou een grote eer zijn haar eens te mogen ontmoeten. En dan wil ik prinses Irene graag een sessie HIWI-drawing aanbieden. Ik denk dat ik haar iets kan laten ervaren dat ze misschien niet zelf had kunnen ontdekken. Dit is via de methode van de HIWI-drawing echt mogelijk en kan plaatsvinden onder mijn persoonlijke begeleiding. Als ik haar kan inspireren, kijk ik graag uit naar haar reactie..

It is best for a person to always give examples of herself (I certainly agree) The fear of embarrassment and the fear of being hurt has lost Princess Irene by healing, she says. You must clean and clear your inner soul.

It is certainly very important to say the message that you want to say. And that is why I gladly elaborated this text, although it may have become a small book. But of course I hope it has been worth the time to arouse a great interest.
What I find particularly beautiful about Princess Irene is that she knows how to offer many beautiful things. It would be a great honor to be able to meet her. And then I would like to offer to Princess Irene a session of HI-WI drawing. I think that I can let her experience something that she might not have been able to discover by herself. This is really possible and can take place under my own guidance through the so-called HIWI-drawing method.
 
If I can inspirate her I really like to see forward for her response.

nu zeg ik: LIEFDE = GOD, ik ben een kunstenaar; wat is liefde? Inspiratie; Het was lange tijd mijn persoonlijke vraag /  van Hans, mijn beroep; vele sterren; liefde voor het leven; ik ben een mens

now I say: LOVE = GOD, I am an artist; what is love? Inspiration; For a long time it was my personal question / from Hans, my profession; many stars; love for life; I am a human

Maak jouw eigen website met JouwWeb